2010. május 1., szombat

Teljeskiőrlésű, magos kenyér


Latsia kenyere tetszett meg a napokban, ma olyat sütöttem, némi változtatással
  • 20 dkg öregtészta
  • 20 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
  • 10 dkg simaliszt
  • 10 dkg rétesliszt
  • 2 dl langyosvíz
  • 2 ek olívaolaj
  • 2 tk só
  • 1 tk barna nádcukor
  • 1 dkg friss élesztő
  • 2 ek zabpehely
  • 2 ek lenmag
  • 1 ek vegyes magkeverék a szóráshoz
A hozzávalókat a kenyérsütőgéppel öszedagasztattam, és kelesztőtálban lefedve a duplájára kelesztettem.
Mikor megkelt,  átgyúrtam, egy sütőpapírral bélelt jénaiba tettem és kb. 30 percig kelesztettem.
Lekentem vízzel, bevagdostam, megszórtam magokkal és  210 fokra előmelegített sütőbe megsütöttem, légkeveréssel.
A sütő aljába -Latsia módszerével - jégkocskákat szórtam.


Nincsenek megjegyzések: