2009. május 27., szerda

Epres pannacotta


Dalit blogján láttam meg ezt a szimpatikus panncotta receptet.Kicsit variáltam rajta, de nem sokat.Tényleg nagyon finom és mutatós desszert!

  • 3 dl tejszín
  • 1 csg bourbon vaníliás cukor
  • 6 lap zselatin
  • 1/4 kg eper
  • 4 evőkanál cukor

Felforraltam a tejszínt a vaníliás cukorral és 2 evőkavál cukorral, és kis lángon 5 percig főztem. Hagytam hűlni, majd belekevertem 3 lap feloldott zselatint. 3 üvegpoharat hideg vízzel kiöblítettem, és beleöntöttem a zselatinos tejszín egy részét, és beraktam a fagyasztóba pár percre.Közben az epret leturmixoltam a cukorral, leszűrtem, majd bele öntöttem a maradék 3 feloldott zselatin lapot.Közben az első réteg fehér megdermedt, á öntöttem az eper egy részét és vissza tettem a fagyasztóba pár percre.Miután ez is megdermedt, rá öntöttem a maradék fehéret,ismét fagyasztó,dermedés, piros.Az utolsó réteg után már csak a sima hűtőbe tettem.
Tálaláskor tejszínhabbal díszítettem.


1 megjegyzés:

trinity írta...

Engedelmeddel ezt én is elvittem, olyan kívánatos:)))