2009. február 14., szombat

Valentin napi diótorta


A tésztához:
2 tojás
5 dkg cukor
5 dkg dió
1 kanál morzsa
a krémhez:
2 evőkanál liszt
2 dl tej
15 dkg dió
15 dkg margarin 15 dkg porcukro
1 csg vaniliás cukor
1/2 dl rum
A tojásokat szétválasztjuk,a fehérjét kemény habbá ,a sárgáját a cukorral fehéredésig verjük.belekeverjük a diót, és a morzsát,majd óvatosan a fehérje habot bele forgatjuk.

Egy kicsi szív formát sütőpapírral béleltem,majd a masszából 3 lappot sütöttem

A krémhez a liszet a tejjel csomó mentesre keverjük,belekeverjük a diót és a vaniliás cukrotés sűrű krémmé főzzük.Hülni hagyjuk.A margarint habosra keverjük a porcukorral,majd a kihült krémet is belekeverjük.Rummal ízesítjük.

Megtöltjük alapokat,kívülről is bekenjük a tortát.

Én most pillecukorból készült nyujtható cukormázzal vontam be.Sajnos nem kaptam csak fehér pille cukrot csak szineset.Ezért az alap szin elég narancs szinű lett.

Pillecukor bevonó:

14 dkg pillecukrot 2 ek vízzel, kivajazott jénai tálba betettem a mikróba. Ezt fél percig melegítettem. Megkavartam, újra fél perc. Ezt mindaddig, amíg fel nem olvadt. Kb 1,5 perc. (Amivel keverjük azt is vajazzuk be, mert nagyon nyúlik és ragad).28 dkg porcukor nagy részét ráöntöttem és vajas kanállal belekevertem a cukrot. Hülni hagytam. Mikor kihűlt margarinnal kent szilikonlapra tettem és a maradék porcukorral kicsit megszórva,margarinos kézzel összegyúrtam.Pici szintelen mandula aromát is kevertem bele,így még az ize is kicsit hasonlít a marcipánhoz. Egy részét pirosra szineztem.A sodrófát is bemargarinoztam mikor nyújtott.am.Nagyon jól lehet vele dolgozni,pont mint a marcipánnal,csak aza külömbség,hogy nem porcukrozni kell,hanem vajazni.

3 megjegyzés:

Csibe írta...

Ez a torta nagyon édes ;)

Névtelen írta...

nagyon klassz dolgokat csinálsz!
te ezt tanultad is, vagy magadtól vagy ilyen ügyes?:)

Snöcy írta...

Ó, köszönöm kedves idegen!
Nem, nem tanultam,a saját kútfejemből csinálom!