2008. december 23., kedd

Gyümölcskenyér

Ez a recept pár éve szép karriert fut be ilyenkor karácsony táján az Nlc-n.Idén én is addig addig szemeztem vele,míg megsütöttem.Annyira jól sikerült,hogy a gyerekem,aki soha életében nem ette meg a gyümölcskenyeret,úgy eszi mintha kötelező volna.Ebbből következően,már a másodikat kellett sütnöm 1 héten belül,mert az első nem érte meg a karácsonyt.....

A sok tojásfehérje sem okozott gondot,mert mindíg van a mélyhűtőben jó pár darab.


Gyümölcskenyér/Uvima
  • 6 tojásfehérje,
  • 18 dkg porcukor,
  • 20 dkg vegyes gyümölcs vagy befőtt,
  • 1 kanál rum,
  • 1 narancs reszelt héja,
  • 1/2 narancs leve,
  • 13 dkg liszt,
  • 12 dkg dió.
A tojásfehérjéből nagyon kemény habot verünk,beletesszük a porcukrot,a vegyes gyümölcsöt,vagy befőttet apró kockákra vágva,a rumot,a narancs reszelt héját és levét,végül a lisztet és a darabos dióbelet,és jól elkeverjük.Vajjal kikent,cukorral meghintett püspökkenyér/őzgerinc/ formába öntjük,és 3/4 órán át lassú tűznél sütjük.
Kihülés után olvasztott csokoládéval áthúztam,fehércsokiból különböző formákat kiszúrtam,amit a még nem teljesen szilárd csokoládéra raktam,majd cukorgyönggyel diszitettem.


1 megjegyzés:

Maimoni írta...

Szia!
Ezt pár napja megsütöttem a maradék fehérjékből, nagyon finom lett! Köszi a receptet!