2008. október 5., vasárnap

Kerek ez a zsemle....

A tegnapi kenyér tésztájából elevett "öreg"tésztával készült,ez is Limara receptje alapján.

  • 20 dkg öreg tészta
  • 2 dl víz (nekem kicsit kevés volt,menet közben öntöttem hozzá még 0,4 dl-t)
  • 0,7 dl tej
  • 50 dkg liszt (fele rétes,fele sima)
  • 2 evőkanál burgonyapehely
  • 1,5 teáskanál só
  • 2 evőkanál olaj
  • 1 teáskanál cukor
  • 1 dkg élesztő
  • pici ecet
20 percet dagasztotta a gép.15 perc pihi,kicsit átgyúrtam,megint 15 perc pihi,gyúrás,20 perc pihi után megformáztam és tepsire tettem.1 órát kelt,picit átsimogattam őket vizes kézzel,a másik gáztepsit kiöblítettem vízzel és betakartam vele.200fokos sütőben 25-30 perc alatt sült meg.Mikor kivettem hidegvízzel kicsit áttörölgettem,és hagytam pattogni.Nem letttek annyira cserepesek mint a tegnapi kenyér,de az illata nagyon finom!

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nagyon szépek lettek a kenyérrel együtt. Ki is szeretném próbálni, csak annyit kérdeznék, hogy az "öreg" tésztával mit kell tenni, hol/hogyan/meddig tárolod?
Köszi:
Ági

Snöcy írta...

Szia Ági!

Az öreg tészta a tegnapi kenyérből levett kb 20dkg-os darab,amit tegnap visszatettem a hűtőbe,és ma onnan kivéve használtam fel.De E.Margitka oldalán ,Limara receptjei között megtalálog,hogy tusz csak öreg tésztát csinálni.

Névtelen írta...

Köszönöm:-))

Latsia írta...

Snöcy, kaphatnék egy kis kóstolót?:O) Gratula nagyon ügyes vagy, csudaszépek!!!
Latsia

Névtelen írta...

Csodaszép minden itt....
Egy kérdés...
Te szoktál muffint szilikonos formában sutni? Az a gondom, hogy rendszeresen bele ragad és nem tudom miért??
Ha valaki más tudja aki erre jár, nagyon szupi lenne.
Köszi
Skeeper

Snöcy írta...

Szia Skeeper!

Nekem olyan szilikonos muffinsütőm van ,ami nem egyben egy egész tepsi,hanem külön-külön álló kis szilikonok,mintha muffinpapír lenne.Abba nekem nem szokott beleragadni.
Próbáld meg picit kiolajozni.