2008. június 9., hétfő

Meggyes kifli

A tésztához:
  • 60-70 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 dl tej
  • 2 tojássárgája
  • 10 dkg margarin
  • 10 dkg cukor
A töltelékhez:
  • 1/2 kg meggy magozva
  • 10 dkg cukor
  • 1 zacskó vaniliás pudingpor

A meggyet leszórtam a cukorral és kb egy órát állni hagytam.Leszűrtem,és a levet kimértem(nekem 2,5 dl lett).Vízzel kiegészítettem 4 dl-re és ebben főztem meg a vaniliás pudingot.Mikor besűrüsödött,belekevertem a meggyet is.Kihűtöttem.

Amíg a meggy hült elkészítettem a tésztát.Az élesztőt 1 dkg cukorral a tejben felfuttatam.A z összes hozzávalót a kenyérsütőgép üstjébe öntöttem,20 percig dagasztottam.Kikapcsoltam a gépet és 3/4 órát bennt hagytam kelni a tésztát.

Mikor duplájára kelt,kiborítottam,kinyújtottam,3 csíkra vágtam.A csíkokat háromszögekre,mindegyik háromszög szélesebbik felére tettem egy kicsit a meggyes masszából és kiflinek feltekertem.Sütőpapírral bélelt tepsire tettem,megkentem a tojásfehérjével,és 15 percig hagytam pihenni.

170 fokra előmelegített sütőben megsütöttem.