2008. február 9., szombat

Képviselő fánk

Andi1976 receptje alapján
  • 22.5 dkg liszt
  • 22.5 dkg zsír
  • 2, 25 dl víz
  • 6 tojás
  • 1 dkg porcukor,
  • csipet só

A vizet a zsírral, sóval, cukorral üstben nyílt lángon felforraljuk majd állandó keverés közben hozzáadjuk a lisztet.
Utána folyamatos keverés mellett hozzáadjuk a tojásokat és simára keverjük.
Nyomózsákból sütőpapírra halmozunk 6-7 cm-es halmokat.
Forró 220 fokos sütőben megsütjük. Közben nem szabad a sütő ajtaját nyitogatni mert akkor összeesik a tészta.

Sárga krém :

2 zacskó vaniliás pudingport kevés vízzel kikeverni.
8 dl vizet
8 evőkanál cukorral felforralni és hozzáadni a kikevert pudingporhoz. Tűzön jól besűríteni, hogy ne legyen folyékony.
6 tojás fehérjét 10 dkg cukorral keményre verni és hozzáadni habverővel a forró pudinghoz.

Snöcy:

-nekem kicsit sok a zsír a tésztában,késöbb olvastam a Horváth Ilona szakácskönyvben,hogy 10 dkg is elég lett volna.
-miután nem tudtam mekkorák lesznek,nem csináltam túl nagyokra ,így két tepsivel lett.De a második tepsibe már nagyobbakat csináltam.De jobb lett volna mind kicsibe,mert úgy egy falatra be lehet kapni.
-szintén a Horváth Ilonában olvastam,hogy a tésztát kellett volna állni hagyni,a második tepsi jobb is lett,hogy állt egy kicsit.
-nem mindegyiknek lett üreges a közepe,amelyiknek nem azt kiskanállal kikapargattam
-a krém kicsit sok lett,kimaradt két pudingos tállal,pedig nem sajnáltam a fánkokból.

Nincsenek megjegyzések: