2007. szeptember 19., szerda

Borsós tésztakosárka

  • 25 dkg metélt tészta(tagliatelle)
  • 10 dkg borsó10 dkg főtt-füstölt sonka
  • fél fej vöröshagyma
  • 1 tojás
  • 5 dkg vaj
  • 4 dkg liszt
  • 4 dl tej
  • 4 evőkanál reszelt sajt
  • 1/2 dl fehér bor
  • 3 evőkanál oliva olaj
  • szerecsendió,petrezselyem,só,bors

Olvasszuk meg a vajat,szórjuk bele a lisztet,öntsük bele a tejet,só,bors ,szerecsendió.Folyamatosan kevergetve 10 percig főzzük.Pároljuk meg a hagymát pici olíva olajon,szórjuk bele a borsót,öntsük fel a borral,főzzük 10 percig.Szórjuk bele a sonkát,és főzzük még 3 percig.Öntsük hozzá a besamell felét,pici petrezselmet szórjunk bele.Főzzük a tésztát amíg majdnem jó lesz,szűrjük le,de ne csöpögtessük le teljesen.Keverjük hozzá a maradék besamellt,a felvert tojást,és a sajtot.Jól keverjük le,vajazott tálkába tekerjük,úgy hogy a közepén luk maradjon.180 fokon 15 percig süssük,langyosan vegyük ki a formából,és töltsük meg a raguval

Snöcy:
-nekem a borsó nem főtt meg puhára a borban,egy kis vizet adtam hozzá és úgy főztem meg puhára
-bacon szalonnával és gépsonkával csináltam.A szalonnát pici olajon megpirítottam,mikor kész volt kiszedtem és a maradék zsíron pirítottam a hagymát.
-15 perc nekem kevés volt,kicsit tovább sütöttem,de az oldala még így sem lett elég piros.


Nincsenek megjegyzések: